Otomotiv endüstrisinde kapı contaları boyanırken, sıkı döngülere ve sürekli çalışmaya ayak uydurmak zorunda olan boyama robotları kullanılır. Örneğin bu müşteri projesinde, üç vardiyada vardiya başına yaklaşık 2.000 parça üretildi. Bu da yılda yaklaşık 600.000 parça anlamına geliyor.
Proses zincirindeki en zayıf halka, boyama robotu için kablo yönlendirmesiydi. Orijinal çözüm oluklu bir hortumdan oluşuyordu ve bu da giderek daha fazla soruna neden oluyordu. Sürekli yırtılıyor ve boyama robotunun arızalanmasına neden oluyordu. Buna ek olarak, uygun braketler yoktu, bu da kabloların karmaşık hareketler sırasında büyük bir gerilime maruz kalması anlamına geliyordu. Robot kolunun yüksek ivmesi de buna katkıda bulundu. 800 mm/s²'ye varan hızlarda kablo ve enerji besleme sistemi üzerinde yüksek yükler oluşuyor.
Buna bir de boya kabinindeki koşullar ekleniyor. Boya buharı ağır kirlenmeye yol açar. Her yere yerleşir ve ilgili yapışmalara yol açar.
Üretimde gerekli olan yüksek miktarlar nedeniyle, müşteri boyama robotunun hızından ödün vermemeye karar verdi. Yeni bir kablo güzergahı bulunması gerekiyordu.