Change Language :


Tasarımcılar yalnızca zamandan tasarruf etmekle kalmıyor, çevrimiçi konfigüratör dijital bir 3D model tasarlamayı kolaylaştırıyor. Özel parça, SLS süreci (seçici lazer sinterleme) kullanılarak üretilir. Bir kaplayıcı, bir yapı platformu üzerine gofret inceliğinde bir plastik toz tabakası yayar. Daha sonra yazıcı, 3D modele göre bileşenin oluşturulacağı yerde tozu eritmek için bir lazer kullanır. Platform daha sonra bir katman kalınlığı kadar alçalır ve süreç yeniden başlar. Birkaç saat sonra pinyon dişlisi basılmış oluyor. 3D baskı sayesinde, ilgili çizim departmanıyla birlikte olağan tornalama ve frezeleme işlemlerine gerek kalmıyor," diye açıklıyor Formula Student Team Weingarten'dan Richy Göser.
"3D yazıcı ile üretim, küçük miktarlar için muhtemelen daha ekonomiktir."

Motorun zincir tahrikinde zincir gergisi olarak kullanılan pinyon dişlisinin çok sağlam olması gerekir. Burada da iglidur tribo-polimerleri sıradan polimerlere göre üstünlüklerini ortaya koyuyor. igus, yüksek performanslı plastikleri özellikle dinamik endüstriyel uygulamalar için geliştirdi. Bu durumda, lazer sinterleme baskısı için yaygın plastiklere göre aşınmaya karşı daha dayanıklı olan iglidur i6 kullanıldı. Malzemenin aşınma direnci şirket içi test laboratuvarında test edildi. Uzmanlar bir sonsuz dişliyi 5Nm ve 12rpm'de test etti. Lazer sinterleme baskı için klasik bir malzeme olan Polyamid 12'den yapılan dişli, yüksek sürtünme katsayısı nedeniyle sadece 521 döngüden sonra arızalandı. iglidur i6 ise bir milyon döngüden sonra sadece küçük bir aşınma sergiledi ve tamamen işlevseldi. "Bu tür testler bize malzemeye güvenebileceğimizi gösteriyor," diyor Göser. "Zincir tahrikinde daha önce kullanılan bilyalı rulmanlar ancak 20 kilometre dayanabildi ki bu da çok iyi değil çünkü en uzun yarışımız 22 kilometre. 3D baskılı igus pinyonlardan 2019 sezonunda çok daha fazla sağlamlık bekliyoruz."
Şahsen:
Pazartesi'den Cuma'ya sabah 8:00'dan akşam 6:00'a kadar.
Online:
24h