DFG Ortak Araştırma Merkezi 401 "Aerofoillerde Akış Etkisi ve Akış-Yapı Etkileşimi" çerçevesinde, RWTH Aachen Üniversitesi Havacılık ve Uzay Bilimleri Enstitüsü'nde aerofoillerin vortisite dümeni ölçümleri gerçekleştirilmektedir. Referans kanat olarak adlandırılan bir kanat (yarım açıklık 675 mm, katı yapı, malzeme: X42Cr13) ölçüm nesnesi olarak hizmet vermektedir. Bu yarım kanat modeli, araştırma çalışmasının bir parçası olarak modifiye edilecekti. Amaç, kurum içi su sirkülasyon kanalında ve Duisburg'daki DST'nin sürükleme kanalında bu yeni uygulama yardımıyla bir aerofoilin vortisite dümenini araştırmaktı. Başarılı olması halinde, bu sistemin pratikte kullanılması sivil havacılık için ekonomik ve güvenlikle ilgili avantajlar sunacaktır. Tasarımın odak noktalarından biri de bir şanzıman dişli kutusunun geliştirilmesiydi. Bu tertibatın yatağının, korozyon belirtisi göstermeden su sirkülasyon kanalında kullanım için özellikle uygun olması gerekiyordu. Bununla birlikte, rulmanlar için bir dizi başka gereklilik daha vardı. Akış üzerindeki etkiyi en aza indirmek için mümkün olduğunca küçük olmaları, uzun bir süre boyunca bakım gerektirmeden çalışmaları (korozyon yok, toz ve kire karşı duyarsız), mümkün olduğunca boşluksuz ve titreşimsiz olmaları, sadece orta miktarda ısı üretmeleri ve uygun maliyetli olmaları gerekiyordu.