Change Language :
Versiyon I, fuar standı 01 Ocak 2024
igus® GmbH'nin şikayet prosedürü, potansiyel olarak etkilenen tüm kişilerin, igus® GmbH'nin kendi iş alanındaki veya tüm tedarik zinciri boyunca bir tedarikçinin iş alanındaki ekonomik faaliyetlerinin bir sonucu olarak ortaya çıkan insan hakları veya çevresel risklere ve görev ihlallerine dikkat çekmesini sağlar.
igus® LkSG'nin gerekliliklerini ciddiye alır ve amacımız tedarik zinciri boyunca olası suistimalleri erken bir aşamada tespit etmek ve uygun önlemleri başlatmaktır.
igus® bunu özellikle LkSG ile bağlantılı olası ihlallere ilişkin bilgilerin bize bildirilebilmesini ve bunların tutarlı bir şekilde takip edilmesini sağlayarak gerçekleştirmektedir.
Tedarik zincirimizdeki tüm çalışanlar ve kişiler, igus® tarafından oluşturulan şikayet prosedürünü kullanarak igus® 'u insan hakları veya çevresel riskler veya ihlaller konusunda bilgilendirebilir.
Raporun anonim ve gizli olarak sunulabilmesi sağlanır. Bu, igus® 'un riskleri erken bir aşamada fark etmesini ve en iyi senaryoda, insanlar veya çevre zarar görmeden önce bunları çözmesini sağlar.
Uyum ihlallerini bildirmek için çeşitli dahili kanallar mevcuttur (örneğin üstlere veya çalışan temsilcilerine raporlama) ve igus whistleblower sistemi® hem dahili hem de harici raporlamalar için kullanılabilir. Bu sistem tedarik zincirimizdeki herkes tarafından herhangi bir kısıtlama olmaksızın kullanılabilir.
Uyum ihlalleri, çevrimiçi ihbar sistemimiz (reporting-channel.com) aracılığıyla dünya çapında, günün her saati, çeşitli dillerde ve sadece birkaç "tıklama ile" ücretsiz olarak bildirilebilir.
Bir rapor gönderirken, raporun odak noktası Alman Kurumsal Yönetim Kanunu tarafından tanımlanan insan hakları ve çevresel riskler veya görev ihlalleri olmalıdır. § Bölüm 2 (2) ve (3) LkSG.
İnsan hakları ile ilgili yasaklar özellikle şunları içerir
Çevresel yasaklar özellikle şunları içerir
İlk değerlendirmenin bir parçası olarak İK, raporun insan hakları veya çevresel riskler veya görev ihlalleriyle ilgili olup olmadığını ve sunulan raporun doğru olup olmadığını belirler. Bunu, örneğin bir risk matrisi kullanılarak olası sonuçlara ilişkin bir risk değerlendirmesi izler.
Raporu hazırlayan kişi, raporun kaydedildiğine dair hızlı bir geri bildirim alır. Ayrıca, her bir işlem adımına ve nihai sonuca ilişkin ara durum raporları ihbar sahiplerine portal üzerinden korumalı bir ortamda gönderilir.
Alaka ve ilk şüphe doğrulanırsa, gerçekleri açıklığa kavuşturmak için mümkün olan en kısa sürede bir iç soruşturma prosedürü başlatacağız. Rapor ayrıntılı olarak incelenecektir.
Soruşturmanın tamamlanmasının ardından igus® ihlali ortadan kaldırmak, en aza indirmek veya gelecekte önlemek için önlem alınması gerekip gerekmediğini kontrol eder. Bu amaçla, düzeltme ve iyileştirme için özel ihtiyacı analiz ederiz. Bu analizin bir parçası da ihlalden etkilenen insan grubunun beklentilerinin dikkate alınmasını içerir. Gerekli önlemler, süreç ayarlamaları, yeni yönergeler veya iyileştirilmiş eğitim konseptleri gibi iş bölümümüzde tamamen dahili önlemler olabilir. Bununla birlikte, üçüncü taraflarla ve üçüncü taraflara yönelik önlemler de gerekli olabilir. Önlemlerin uygulanması uygun şekilde izlenir ve bunların etkinliği küçük süreç adımlarında ayrıntılı olarak yakından incelenir.
Tüm raporlar, soruşturma faaliyetleri ve soruşturma sonuçları belgelenir ve tanımlı yerlerde arşivlenir. Bunlar ilgili yasal gerekliliklere ve veri koruma sürelerine uygun olarak saklanır. Bu belgeleri görüntüleme ve bunlara erişim hakları sıkı bir şekilde düzenlenir. Ayrıca, yasaların gerektirdiği durumlarda, ilgili tüm tarafları yürütülen soruşturmalar ve bu bağlamda işlenen kişisel veriler hakkında bilgilendiririz.
Raporların işlenmesinden elde edilen bulgular risk analizinde dikkate alınır. Raporların sayısı ve ele alınışı hakkında yıllık bir rapor hazırlanır ve yayınlanır. Ayrıca, geçici raporlar da yönetime sunulur.
Şikayet prosedürümüzle bağlantılı olarak yukarıda açıklanan tüm sistem ve süreçlerin etkinliğini geçici olarak, ancak yılda en az bir kez gözden geçiririz.
Olası insan hakları veya çevresel riskler ya da ihlallere ilişkin bilgiler igus® ve tedarik zincirimiz için büyük değer taşımaktadır.
Bu nedenle, tüm şikayet prosedürü boyunca anonim diyalog mümkündür. Anonim alışverişin gizliliği her zaman sağlanır. IP adresinin kaydı tutulmamaktadır. İhbarcının teknik olarak korunması için aşağıdaki prosedürler uygulanmaktadır:
igus® şikayet prosedürü aracılığıyla bir rapor göndererek, raporda bulunan kişi herhangi bir olumsuz sonuçla karşılaşmaz. Alışverişin gizliliği her zaman sağlanır (bkz. madde 3 ve ayrıca uygun önlemlerle dahili olarak garanti edilir.
Şikayet prosedürümüzle ilgili herhangi bir görüş veya öneriniz varsa, lütfen 02203/9639 - 151 numaralı telefondan İK departmanımızla iletişime geçin.