Bir "uygun" çiftlik yükleyicisi, dar alanlarda da hareket edebilmesi için merkezde mafsallı bir bağlantıya sahiptir. Bu, birçok çiftlikte ve aynı zamanda ticaret ve inşaat sektöründe kullanılan bu esnek ve kompakt makinelerin üreticileri ve kullanıcıları arasında (neredeyse) çiğnenemez bir kuraldır. Ancak bu kural, yeni bir konsept için zaman olgunlaşana kadar geçerliydi. Polling/Bavyera'daki Thaler GmbH & Co KG böyle bir konsepti hayata geçiren ilk çiftlik yükleyicisi üreticisi oldu. Manfred Thaler, şirketin yönetici ortağı: "En yeni nesil yem vagonları o kadar yüksek ki, yaklaşık 4,60 metreye kadar kaldırma yüksekliğine ulaşan geleneksel belden kırmalı yükleyicilerle zorlukla yüklenebiliyorlar. Bu makineler fiziksel sınırlarına ulaştı. Bu durum, temelde yeni bir araç mimarisi geliştirmemiz için tetikleyici oldu."
Şantiyelerde sıklıkla görülen çok daha büyük teleskopik forkliftlerden ödünç almak mümkündü. Bu araçlarda ataşmanlar mafsallı bir boma değil, aracın uzunlamasına ekseninde yer alan ve pivot noktası arkada olan düz bir teleskopik direğe bağlanıyor. Mafsallı direksiyon yerine, dört tekerlekten direksiyonlu kilitli bir şasiye sahiptirler ve bu nedenle daha büyük yükleri taşırken bile yüksek düzeyde denge sağlarlar. Bu konsept, 48T18 ile ilk kez bir saha yükleyicisinde hayata geçirildi. Bu son derece kompakt makine, 48 hp Yanmar motoru sayesinde güçlüdür ve dört tekerlekten çekiş, gücün pistte veya avluda da kullanılabilir olmasını sağlar. Son derece kompakt boyutlar (1,60 m genişlik; 1,94 m yükseklik) ve dört tekerlekten direksiyon, mükemmel manevra kabiliyeti sağlar. Aynı zamanda 48T18, belden kırmalı yükleyicilere göre çok daha yüksek çalışma yüksekliğine (4,90 m strok yüksekliği), daha yüksek taşıma kapasitesine (kepçe pivot noktasında 1800 kg) ve daha yüksek devrilme açısına (68o) sahiptir.
Bu fikir müşterileri ve bu arada daha sonra benzer makineler geliştiren rakipleri de ikna etti. Manfred Thaler ve tasarım mühendislerinin geliştirme sırasında üstesinden gelmeleri gereken zorluklardan biri de motorun seçimi ve düzeniydi: "Bol miktarda güç ve çekiş sağlamak için 45 hp gücünde dört silindirli bir motor olması gerekiyordu. Ancak teleskopun yanında, sürücü kabininin karşısındaki montaj alanı son derece sıkışıktı. Daha sonra, sadece güçlü değil, aynı zamanda çok verimli ve ekonomik olan ve kolayca erişilebilen 48 hp'lik bir motoru enine monte ettik." Bu düzenleme aynı zamanda dört tekerlek üzerinde eşit ağırlık dağılımı sağlıyor.