Change Language :

Hase Bikes GmbH, dünyanın en yenilikçi uzmanlaşmış ve rehabilitasyon bisikleti üreticilerinden biridir. Mühendisler bisikletleri geliştirirken igus® modüler sistemini kullanmaktadır. Bu sistem, kaymalı yatakları, kayar diskleri ve yüksek performanslı plastikten yapılmış, yağlayıcı içeren küresel kaymalı yatakları içermektedir.
Üç kişilik bir aile tek bir bisikletle içecek marketine gidip iki kasa maden suyunu iki tekerlek üzerinde, tüm karayolu trafik düzenlemelerine uygun olarak ve herhangi bir sağlık riski olmadan eve taşıyabilir mi?

igubal'ın kargo bisikleti için iki ayaklı sabit destek ayağı®- çubuk ucu iki boyutta manevra kabiliyeti sağlar. (Kaynak: igus® GmbH)
Ruhr bölgesinden yenilikçi özel bisikletler
Bundan şüphe duyan herkes internette ya da uzman mağazalarda Hase Bikes programını incelemelidir. 1994 yılında Marec Hase tarafından kurulan ve Waltrop'ta kullanılmayan bir kömür ocağı sahasında üretim yapan bisiklet üreticisi, dünyanın en yenilikçi özel ve rehabilitasyon bisikleti üreticilerinden biri olarak kabul ediliyor.
En son yeniliklerden biri, popüler Pino tandem'in "yatar ön koltuğun altında" büyük bir katlanır bagaj bölmesine sahip bir kargo bisikleti versiyonudur. İki su kasası için yer vardır. Bu bisikletin bagaj taşıyıcısına bir çocuk koltuğu monte edilirse, içecek pazarına yapılacak bir aile gezisinin önünde hiçbir engel kalmaz.

Hafif yapıda sofistike teknoloji: igus® kaymalı yataklar Hase üç tekerlekli bisikletlerinin diferansiyelinde de kullanılmaktadır. (Kaynak: Hase Bikes)
Pino tabanlı kargo bisikleti için bipod standı
Elbette böyle bir bisikletin son derece sağlam bir destek ayağına da sahip olması gerekir ki bu da her tasarımcı için zorlu bir görevdir. Hase Bikes'ten Dipl.-Ing. Christof Bödiger, Pino'nun kargo bisikleti versiyonu için katlandığında yük taşıyıcının alt tarafına dayanan iki ayaklı bir ayak geliştirdi. Bu ve diğer birçok çözüm için çeşitli gereksinimlerin dikkate alınması gerekiyor: "Mekanizma sağlam ve sorunsuz çalışıyor olmalıdır. Yağmura ve kire dayanabilmeli ve korozyona uğramamalıdır. Ve ağırlık da doğal olarak önemli bir rol oynar."

Tandemlerin zincir gergisi, bir iglidur® flanş yatağı aracılığıyla alüminyum çerçeve borusu üzerinde hareket ettirilir. (Kaynak: igus® GmbH)
igus® modüler si̇stemi̇ i̇le tasarim
Bu koşullar altında, yüksek performanslı plastikten yapılmış iki igubal® küresel kaymalı yatak, standın kinematiğinde iki eksende hareketlilik sağlayarak değerini kanıtlıyor. Bu küresel kaymalı yataklar kendi kendini ayarlar, bakım gerektirmez ve yağlayıcı plastiğin içine dahil edildiği için harici yağlama gerektirmez.
Bu, Hase Bikes tasarımcılarının igus'un iglidur® kaymalı yatak kitine güvendiği birçok örnekten sadece biri®. Christof Bödiger: "Çok farklı uygulamalarda igus® rulmanları ile her zaman iyi deneyimlerimiz oldu. Kire, neme ve yüksek mekanik gerilime maruz kaldıklarında bile uzun bir hizmet ömrü elde ediyorlar. Geniş programda, her zaman çevredeki yapıya kolayca entegre edilebilen bir rulman bulabilirsiniz." Ve ironi yapmadan da edemiyor, diye ekliyor: "Eğer hala erken arıza gibi bir hata varsa, tasarımcı bunu yapmıştır."

igus® kaymalı yataklar, Hase bisikletlerinin direksiyon bağlantısında kullanılmaktadır. (Kaynak: igus® GmbH)
Aktarma organlarında zorlu uygulamalar
Aslında, Hase Bikes tekerleklerinde igus® kaymalı yataklar için bir dizi farklı uygulama vardır - örneğin Marec Hase tarafından geliştirilen, bisikletçinin gücünü üç tekerlekli bisikletlerde her iki arka tekerleğe eşit olarak dağıtan ve tekerleklerin kaygan yüzeylerde patinaj yapmasını önleyen isteğe bağlı aks diferansiyelinde. Bu da tek tekerlekten çekişi iki tekerlekten çekişe dönüştürüyor. Güç dağıtımını küçük bir alanda ve mümkün olan en düşük ağırlıkta gerçekleştirmek zorlu bir mühendislik göreviydi. Marec Hase bunu kompakt bir gövdeye entegre edilmiş yüksek kaliteli helisel dişlilere sahip bir dişli kademesi ile çözdü.
Diferansiyelin diğer tasarım unsurları arasında iki baskı pulunun yanı sıra bir kaymalı yatak ve iglidur® G'den yapılmış bir bilezikli yatak bulunmaktadır. Bu "sadece" çok sayıda iglidur® malzemesi arasında temel malzeme olmasına rağmen, bu durumda tamamen yeterlidir. Meslekten olmayanlar için burada yağlayıcı içeren bir malzemenin kullanılması şaşırtıcı olabilir, çünkü diferansiyel yağ ile doldurulmuştur. Neden metal rulmanlar yerine plastik kullanılıyor? Christof Bödiger: "Metal-metal temasından kaçınmak istiyoruz, çünkü bu aşınmaya ve dolayısıyla dişli kutusunda talaşa yol açabilir. iglidur® G de bu tür uygulamalarda aşınmaya karşı çok dayanıklıdır. Diferansiyel dört yıldır programımızda ve igus® rulmanları kendilerini kanıtladılar."
Şahsen:
Pazartesi'den Cuma'ya sabah 8:00'dan akşam 6:00'a kadar.
Online:
24h