Hamburg: Yerel toplu taşıma araçlarında yolcu bölmesi kapıları
İkinci örnekte, Hamburger HOCHBAHN AG, 1. ve 2. seri DT4 yeraltı demiryolu araçlarındaki pnömatik olarak çalıştırılan yolcu kapılarına bir tuzak önleme algılama sistemi yerleştirmiştir. Bu işlem, her biri dört vagonlu ve toplam 800 adet çift kanatlı kayar kapıya sahip 50 aracı kapsıyordu. Yıl ve kapı başına ortalama kapanma işlemi sayısı yaklaşık 50.000'dir. Bakır bazlı bir kablo ile, yaklaşık 6 aylık kullanımdan sonra burkulma hareketleri nedeniyle pivot yatakları alanında ilk sorunlar ortaya çıktı ve bu da HOCHBAHN'ı alternatif bir kablo aramaya itti. Kontrol kablosu chainflex® CF98 olası bir çözümdü. Burada kullanılan alaşımlı iletkenin moleküler yapısı daha yumuşaktır ve bu nedenle eğilme gerilimi altında kırılgan hale gelme eğilimi göstermez, bu da arıza süresini artırır. Kontrol kablosu, HOCHBAHN test tezgahı denemeleri sırasında herhangi bir kesinti veya hata mesajı olmadan 450.000 kapı döngüsünü yönetmiştir. Sonuç olarak, tüm araçlar geçen yıl içinde yenilenmiştir. O zamandan bu yana başka hiçbir arıza kaydedilmedi. Test tezgahı denemelerinin olumlu sonuçlarının ardından HOCHBAHN, döner yatak alanındaki kablo üzerindeki değişmeyen yüksek yüke rağmen, herhangi bir hasar olmaksızın en az 20 yıllık bir hizmet ömrü varsaymaktadır.