Merkezi Kematen/Ybbs, Avusturya'da bulunan Knorr-Bremse GmbH, Division IFE, raylı taşıtlar için elektrikle çalışan biniş sistemlerinin lider geliştiricisi ve üreticisidir. Şirket tramvaylar, yeraltı trenleri, banliyö trenleri, bölgesel ulaşım, yüksek hızlı trenler ve yolcu otobüsleri için kayar ve döner kayar kapı standartlarını belirlemektedir. Sistem Geliştirme Ticaret Fuarı Grup Müdürü Johann Wilflinger, raylı taşıtlar için yeni, teknolojik açıdan gelişmiş bir biniş sistemi geliştirme zorluğuyla karşı karşıya kaldı.
Yeni geliştirme sadece daha güvenilir olmakla kalmamalı, aynı zamanda önceki modele göre önemli ölçüde daha uygun maliyetli olmalıydı. Bu, yoğun maliyetli basamak matı ve kayış tahriklerinin yerini alan değiştirilmiş bir tahrik konseptinden vazgeçilerek başarıldı. Bu sayede ağırlık, bileşen sayısı ve kayar basamağın açıklık yüksekliği azaltıldı. Basitleştirilmiş bir kılavuz sisteminin de sıkışmayı veya ağır bir yürüyüşü önlemesi amaçlanmıştır.
Bir diğer amaç da biniş yardımcısını mümkün olduğunca bakım gerektirmeyecek şekilde tasarlayarak yaşam döngüsü maliyetlerini azaltmaktı. Bakım maliyetlerini en aza indirmek için yağ veya gres gibi hiçbir işletim sıvısı kullanılmayacaktı. Kayar basamakların büyük sıcaklık dalgalanmalarına ve çok çeşitli kirlenmelere rağmen her zaman mükemmel çalışması gerekiyordu.