40 yıl çalıştıktan sonra eski Goliath vinçlerinin onarılması gerekiyordu. Önceki hat halatı ihale sistemi tamamen eskimişti ve korozyona karşı hassastı ve kablolar da kırılma ve tirbuşon belirtileri gösteriyordu. Bakım maliyetleri sürekli artıyor ve kritik güvenlik eksiklikleri ortaya çıkıyordu. Bu nedenle hızlı bir dönüşüm kesinlikle gerekliydi. Tersanenin tüm gemi tiplerine ve açık deniz rüzgar türbinlerine odaklanması nedeniyle sistemin 6 hafta içinde değiştirilmesi gerekiyordu. Kurulumun 10 gün içinde gerçekleştirilmesi gerekiyordu.
Navantia'nın yeni sistem için yüksek gereksinimleri vardı: en iyi durumda dünya çapında referanslarla desteklenecek kanıtlanmış bir çözüm bekleniyordu. Ayrıca her şeyin tek bir kaynaktan ve garantili olarak sunulması gerekiyordu. Deniz suyuna dayanıklı kablo taşıyıcı sistemin kabloyu güvenli bir şekilde yönlendirmesi, az bakım gerektirmesi ve arızaya karşı güvenli olması gerekiyordu. Yapısal çelik toleransları nedeniyle kılavuz teknenin yanal olarak eşitlenmesi gerekiyordu. Buna ek olarak, 13 kg/m ek yük, 0,5 m/s hız ve 0,3 m/s² ivme hesaba katılmalıydı.