Change Language :

Aşınmaya dayanıklı ve bakım gerektirmeyen iglidur J kaymalı yataklar direksiyon mafsallarına preslenmiştir.
Almanya'daki 30,000 Trabant için zor zamanlar. Doğu Almanya'nın kült otomobilinin yedek parçaları tükenme tehlikesiyle karşı karşıya. Neyse ki, Zwickau'lu bir Trabi meraklısı olan Frank Hofmann aşınmaya dayanıklı parçaları yeniden üretiyor. Son marifeti: Köln merkezli igus şirketinin yüksek performanslı plastiğinden üretilen ve orijinalinden çok daha sağlam olan direksiyon için bir pivot yatak burcu.
400 HP gücünde, geniş, yüksek ve baskın, iki ton ağırlığında bir SUV. Pek çok insan için böyle ağır bir araç statü sembolüdür. Ama Frank Hofmann için değil. Zwickau'lu eğitimli radyo ve televizyon teknisyeninin kalbi farklı bir araç için atıyor. Küçük, mütevazı ve sadece 26 HP gücünde. VWB Automobilwerk Zwickau tarafından 1958'den 1990'a kadar üretilen Trabi'den bahsediyoruz: Almanya'nın yeniden birleşmesinin sembolü.
Hofmann genç bir çocukken, büyükbabasının komşusuna ait bir Trabi 500 olan Doğu Almanya'nın kült otomobiline aşık oldu. "Benim için daha iyi bir araba yoktu. Arka tarafı özellikle hoşuma gitmişti," Hofmann heyecanla anlatıyor. "Çok açıktı: Bir gün ben de bir tane sahibi olacaktım." Genç bir yetişkin olarak, 2000 yılında, arızalı bir Trabi'yi restore etmeye girişti. "Haftalarca yedek parça kataloglarını inceledim. Çok sinir bozucuydu çünkü birçok parça artık mevcut değildi," Hofmann hatırlıyor. Ancak krizlerin aynı zamanda fırsat olduğu da biliniyor. "Birden aklıma yedek parçalar için kendi online mağazamla kendi işimi kurma fikri geldi." Söylememle yapmam bir oldu. Mağaza - Trabantwelt.de - 2006 yılında çevrimiçi oldu.
Hofmann aradığını on yıllardır yüksek performanslı plastiklerin geliştirilmesinde uzmanlaşmış, enjeksiyon kalıplama ve 3D yazıcılar kullanarak standart ve özel rulmanlar üreten Köln merkezli bir şirket olan igus'ta buldu. "Pek çok üretici yalnızca birkaç yüz bin adetten fazla üretim yapabiliyor. Bu nedenle igus'un çok daha küçük serileri de ekonomik olarak üretebilmesinden çok memnun oldum," diyor Hofmann.
Kullanıcıların rulmanları yağlamasına gerek yoktur - en düşük sürtünme katsayısı ile kuru çalışmaya izin verirler. Katı yağlayıcılar, mikroskobik olarak küçük partiküller, otomatik olarak çözünerek rulmanı yağlar ve sürtünmeyi azaltır. Yine de Hofmann, müşterilerin rulmanı yağlamasını önermektedir. Bunun nedeni, yağlamanın direksiyon milini korozyondan korumasıdır.
Hofmann'ın artık pivot yatak burçlarının mevcudiyeti konusunda endişelenmesine gerek yok. Stoklar azaldığında, CEO burçları igus'tan yeniden sipariş ediyor. Enjeksiyon kalıplama aleti her zaman kullanılabilir durumda. Alıcılar da ürünler konusunda hevesli. "Şimdiye kadar sadece olumlu geri bildirimler aldık," diyor Hofmann mutlulukla. Ve olması gereken de bu. "Trabi üzerinde çalışmak bir hobi, hayal kırıklığına yol açmaması gereken bir tutku. Eğlenceli olmalı!"
Şahsen:
Pazartesi'den Cuma'ya sabah 8:00'dan akşam 6:00'a kadar.
Online:
24h