Change Language :
"ConTrail MGN" Bergamont'un tam süspansiyonlu dağ bisikleti serisindeki en iyi modellerden biridir. Hafif iglidur® igus® polimer kaymalı yataklar, ağır hizmet uygulamaları için arka süspansiyonun çıkışlarında kullanılır. Pivot noktalarının tanımı, bir arka süspansiyonun tasarımında çok önemli bir rol oynar. Thomas Marquardt: "Bir bisikletin nasıl sürülmesi gerektiği konusunda kesin bir fikrimiz var ve geliştirme sırasında kapsamlı testler yapıyoruz." Bu sadece pivot noktalarının konumlandırılması ve dolayısıyla kinematik için değil, aynı zamanda rulman seçimi için de geçerlidir. Bergamont başlangıçta "Fullys" üzerindeki tüm yatak noktalarında bilyalı rulmanlar kullanmıştır. " Contrail MGN" bu prensipten sapan ilk bisiklettir. "İki ön pivot noktasında" diyor Marquardt "yani salıncak kolu ile şasi arasındaki bağlantıda sabit bilyalı rulmanlar kullanıyoruz çünkü rulmanlar burada nispeten büyük bir dönme hareketi gerçekleştiriyor. Arka mafsalda, arka aksta ise bu kez yeni bir yaklaşım benimsedik ve kaymalı yatak kullanıyoruz."

Tasarımcı için bunun iyi nedenleri vardır, en önemlisi yanal rijitliktir. Kaymalı bir rulman, makaralı bir rulmana göre çok daha geniş bir temas yüzeyi sunar. "Çok ağır yükler ve büyük yanal kuvvetler altında bile hiçbir şey sallanmaz," diye açıklıyor Marquardt.
iglidur® kaymalı yataklar, bu yatak noktasında oluşan yüksek basınç yüküyle de çok iyi başa çıkıyor. "Basınç ayrıca daha geniş bir yüzeye çok iyi dağıtılıyor." Bergamont, arka süspansiyon mafsalındaki kaymalı yatakla yapılan testler sırasında igus® tarafından desteklenmiştir. Bu aynı zamanda optimum kaymalı yatak malzemesinin seçilmesini de içeriyordu. René Achnitz, Küresel Ürün Müdürü iglidur® kaymalı yatak: "İlk testlerde iglidur® G çok yönlü malzemesini kullandık, ancak daha sonra iglidur® J'nin daha uygun olduğunu fark ettik."

Testlerin başlangıçta iglidur® G ile başladığı açıktı. Özellikle ekonomik rulmanlar için bu evrensel malzeme en geniş uygulama yelpazesini sunuyor. Bununla birlikte, iglidur® J nemli koşullarda daha yüksek bir boyutsal stabilite sunar ve bu parametrenin de bisiklet tasarımında dikkate alınması gerekiyordu.
Doğal olarak, bisikletler genellikle su yollarından ve su birikintilerinden geçiyor ve kullanımdan sonra genellikle bir bahçe hortumu veya hatta yüksek basınçlı bir temizleyici ile temizleniyor. Thomas Marquardt: "Bu gerilimler bile polimer kaymalı yatakları etkilemez."
Kendinden yağlamalı iglidur® polimer kaymalı yataklar uzun ve öngörülebilir bir hizmet ömrü vaat ediyor. Ancak satış departmanının öncelikle uzman bayileri ikna etmesi gerekiyordu. Thomas Marquardt: "Birkaç yıl önce kaymalı yataklar kullanmıştık, ancak bunlar başka malzemelerden yapılmıştı ve çok küçüktü. Bu yüzden bilgi ve eğitime ihtiyaç vardı." Ancak, bisiklet sahiplerinden gelen geri bildirimler sürekli olarak olumlu olduğu için bayiler mevcut çözümden tamamen memnun. Marquardt, bisikletin burulma mukavemetinin çok iyi olduğunu ve süspansiyonun çok hızlı tepki verdiğini bildiriyor.
Rulman noktasının çok dikkatli tasarımı kesinlikle buna katkıda bulunuyor. Bisiklet üretiminde rulmanlar hafif bir basınçla salıncak koluna bastırılıyor. Buna ek olarak, rulmanın içine vidaları sıkmak için uç durdurucuyu oluşturan metal bir manşon yerleştirilir. Bu, bisiklet sahibi tarafından yapılan montaj işleminden sonra bile rulmanların dönebilir kalmasını sağlar.

Kaymalı yataklarımız
Bir bakışta iglidur® rulmanlarımız hakkında önemli her şey: Standart ve özel parçalar, ürün yenilikleri, laboratuvar testleri ve daha fazlası

iglidur® MTB'de
Arka üçgen, çatal, sele borusu ve diğerleri - dağ bisikletlerinde iglidur® kaymalı yataklar için uygulama alanları
Şahsen:
Pazartesi'den Cuma'ya sabah 8:00'dan akşam 6:00'a kadar.
Online:
24h