Bir yatın genellikle başka bir teknesi daha vardır: yolcuları demir yerinden karaya götüren ve tekrar geri getiren kompakt bir hafif tekne veya jet ski. İşte bu noktada bir asansör sistemi, platform veya garaj devreye girer.
H+B technics GmbH & Co KG bu pazara odaklanmaktadır. Her yıl 350 ila 2.500 kg yük kapasitesine sahip yaklaşık 1.000 asansör sistemi tasarlanmakta ve üretilmektedir.
H+B'nin yaklaşık yirmi yıl önce geliştirdiği ve inşa ettiği ilk asansör sistemleri bugün hala kullanılmaktadır. Bu, tasarımın yanı sıra enerji kaynağı da dahil olmak üzere münferit bileşenlerin lehine bir durumdur. Bunların çok şey yapabilmesi gerekiyor. Örneğin, asansör sistemlerinin yaklaşık üçte ikisi sürekli olarak su altındadır, bu nedenle korozyona karşı son derece dayanıklı olmaları ve bu nedenle yüksek kaliteli paslanmaz çelikten yapılmış olmaları gerekir.
Kurulum alanı da önemli bir konudur, çünkü çevirme tahriki için alan çok sınırlıdır.
Zincir için diğer gereklilikler: yağsız, bakım gerektirmeyen ve korozyonsuz olmalı ve genellikle olumsuz çevre koşulları altında uzun bir hizmet ömrüne sahip olmalıdır. Burada dar bir bükülme yarıçapı da önemlidir.
Bir başka H+B özel çözümü de garajlı büyük yatlar için kullanılıyor. Burada tekneyi kaldıran ve bir vinç kullanarak park pozisyonuna getiren bir tavan vinci geliştirilmiş ve üretilmiştir. Vinç arabasının hareket etmesini sağlamak için, enerji zinciri gibi deniz suyuna dayanıklı ve bakım gerektirmeyen lineer profil kılavuzlar gereklidir. Ayrıca yağlama gerektirmemeli ve özel çalışma koşulları altında uzun bir hizmet ömrüne sahip olmalıdırlar. Buna ek olarak, uzun süre hareketsiz kaldıktan sonra bile düşük bir kopma torku ve düşük bir ağırlık gereklidir.