Reckmann Yacht Equipment GmbH, çok güçlü rüzgarlarda yelken alanını azaltan reefing sistemlerinin geliştirilmesi ve üretiminde uzmanlaşmıştır. Şirket, manuel, elektrikli ve hidrolik resif sistemleri ile yelkenciliğin en üst segmentinde adından söz ettirmektedir. Ayrıca 66 metre uzunluğa kadar olan gemiler için 90 metre uzunluğa kadar yelkenleri resifleyebilen özellikle güçlü sistemler uygulamaktadır.
Resifleme sisteminin her durumda çalışmasını sağlamak için, resifleme sistemlerinin dikkatli tasarımı ön plana çıkmaktadır. Bu durum, özellikle de reosta sisteminin üst ucunda yer alan ve yelkeni tutan üst fırdöndüde kendini gösterir. Yelkenci yelkeni açtığında, üst fırdöndünün iç kısmı senkronize olarak hareket etmelidir - mümkün olduğunca yumuşak ve herhangi bir yapışma-kayma etkisi olmadan. Bu, rulman ve bileşenin tüm tasarımı üzerinde yüksek talepler doğurur. Ayrıca, bileşenler için çok zor olan tuzlu su ve tropik iklim, tasarımcı için özel zorluklar oluşturmaktadır.
Ancak en önemlisi, yatak noktalarına etki eden muazzam mekanik yüklerdir. Okyanusta giden büyük yatlar ve sirkumavatörler 1.000 m2 veya daha fazla yüzey alanına sahip baş yelkenlere sahiptir. Bu yüzey alanını açmak için 5.500Nm'ye varan tahrik torkları uygulanmalıdır. Yüksek kuvvetler, 175 bar çalışma basıncına sahip son derece kompakt hidrolik motorlardan oluşan tahrikler gerektirir. Reckmann'ın ileriye taşıdığı güncel bir gelişme, furling sistemlerinin tahriklerine daha da yüksek talepler getirmektedir: yelkenlerin takıldığı normal profiller yerine, 65 tona kadar önceden yüklenmiş karbon destekler kullanılmaktadır. Bu koşullar altında, tahrikler ve üst fırdöndüler yelkenlerin her zaman sorunsuz bir şekilde açılıp kapanabilmesini sağlamalıdır.
Tahrik bileşenlerinin yük kapasitesi ve kullanılabilirliği konusundaki yüksek talepler, Reckmann'ın bilyalı rulmanlar da dahil olmak üzere birçok bileşeni kendi bünyesinde geliştirdiği ve ürettiği anlamına gelmektedir. Rulmanlar yük altında döner ve çok yüksek eksenel ve radyal kuvvetleri absorbe etmek zorundadır. Başlangıçta eksenel ve radyal kuvvetleri absorbe etmek için birer rulman kullanılıyordu.