2012 yılında tamamlanan bu yüksek hızlı trenler Pekin ve Şanghay'ı birbirine bağlamaktadır. Yoğun güzergâhtaki yüksek ulaşım talebini karşılamayı amaçlıyorlar. Bazıları saatte 350 km'den fazla hız yapan trenler, yüksek hızları nedeniyle her gün sadece ağır yüklere maruz kalmıyor. Vagonların yan kapılarının da istasyonlardaki sayısız açma ve kapama işlemi sırasında güvenilir bir şekilde hareket etmesi ve mümkün olduğunca az bakım gerektirmesi gerekiyor. Sıkışan veya hatta bozulan kapılar, sıkıca planlanan güzergahta yıkıcı olacaktır. Bu nedenle, her kapıda sorunsuz hareket sağlamakla görevli iki lineer kılavuz son derece önemlidir. Bununla birlikte, lineer teknolojinin başka gereksinimleri de vardı: Hızlı hareket ederken bile güvenilir bir şekilde çalışması, güçlü titreşimlere dayanabilmesi ve değişken ortam koşullarında ve -40°C'ye kadar düşük sıcaklıklarda güvenilir çalışmaya izin vermesi gerekiyordu.
Tasarımda daha önce testlerde metal rulmanlar kullanılmıştı, ancak bunlar çok gürültülüydü ve açma ve kapama sırasında her zaman düzgün hareketler sağlamıyordu. Yatakların düzenli aralıklarla yağlanması gerektiğinden, gres yağı toz ve kirle ilgili sorunlara neden oluyor ve bu da kapı yatak noktalarında giderek daha fazla birikiyordu.