Change Language :
Basel'deki konteyner limanında, igus® 'un plastik makaralı enerji zinciri, liman vincinin sessiz ve aynı zamanda çok az bakım gerektiren bir şekilde çalışmasını sağlıyor. Özellikle gürültü emisyonları, vinç on yıldan uzun bir süre önce inşa edildiğinde, bir Alman yerleşim bölgesine yakınlığı nedeniyle üstesinden gelinmesi gereken bir zorluktu. Yıllar sonra bile bu çözüm terminal operatörlerini etkilemeye devam ediyor ve bölge sakinlerinin sinirlerini bozmuyor.
Özellikle konteyner vinçlerinin işlevselliği ve güvenilirliği, konteyner limanlarının tüm işleyişini sağladıkları için çok önemlidir. Ancak liman terminalleri başka özel zorluklara da yol açabilir: Örneğin Contargo AG'nin Basel'deki konteyner terminali örneğinde, yerleşim alanları ticari faaliyetlere çok yakındır. Liman vincine ve dolayısıyla enerji zinciri gibi merkezi bileşenlere uygulanan yüksek gürültü düzenlemelerinin nedeni de budur. Contargo AG'de Terminal ve M&R Müdürü olan Sven Zöller şöyle hatırlıyor: "İsviçreli bir şirket olarak, Alman sakinleri için gürültü emisyonlarına uymak gibi kolay olmayan bir zorlukla karşı karşıyaydık".
Bu nedenle müşteri 2003 yılında Kuzey Terminalindeki konteyner vinci için igus® plastikten yapılmış 4040 CR tipi enerji zinciri sistemini tercih etmiştir. Kullanılan makaralı enerji zincirinin hareketi 2,5 m/s'ye varan bir hızda 125 metredir. Özelliği: Zincir bağlantılarındaki entegre makaralar, tüm sistemin sorunsuz ve düşük sürtünmeyle çalışmasını sağlar. Makaralar zincirin zincir baklasına entegre edildiğinden ve ayrıca hareket ettirilmeleri ve döndürülmeleri veya kılavuz teknesinde sağlanan açıklıklardan geçirilmeleri gerekmediğinden, vince veya kılavuz teknesine takılmazlar. Makaralı enerji zinciri kullanıldığında enerji zincirinin gerekli tahrik gücü de yaklaşık yüzde 75 oranında azalmaktadır.
"Sistemin bakımı çok kolaydır, sadece düzenli aralıklarla görsel bir inceleme yaparız. Enerji zincirinde düzenli aralıklarla değiştirilmesi gereken hiçbir parça yoktur"
Sven Zölle, Basel'deki Contargo AG'de Terminal ve M&R Müdürü
Basel'deki Kuzey Terminali'nde birkaç yıldır her şey sorunsuz bir şekilde işliyor. "Sadece 2015 yılında bir arıza yaşadık. O da zincirden kaynaklanmıyordu," diye onaylıyor Sven Zölle. "Sistemin bakımı çok kolay, sadece düzenli aralıklarla görsel bir inceleme yapıyoruz. Enerji zincirinde düzenli aralıklarla değiştirilmesi gereken hiçbir parça yok."
Şahsen:
Pazartesi'den Cuma'ya sabah 8:00'dan akşam 6:00'a kadar.
Online:
24h