Change Language :
Onsuz uçmak çok daha az konforlu olurdu: yolcu biniş köprüsü (aynı zamanda geçit veya yolcu biniş köprüsü olarak da bilinir) dünya çapında binlerce havalimanında uçaklara korumalı ve düz bir şekilde binilmesini sağlar. Uçmanın ilk günlerinde uçağa binmek daha da kolaydı. Pervaneli küçük uçaklarda, kolayca indirilebilen küçük yerleşik basamaklar vardı. Bugün bile, daha küçük uçaklarda genellikle yerleşik merdivenler kullanılmaktadır, çünkü yolcu biniş köprüsündeki eğim aksi takdirde çok dik olacaktır.
Yolcu biniş köprüsü olmasaydı nasıl görünürdü? Modern ticari uçakların biniş yükseklikleri yerden 4 metreye kadar çıkmaktadır. Airbus A380 gibi dev jetlerde, yolcuların iki kat üzerinden uçağa binmesi bile gerekiyor. Çok yüksek merdivenler gerekecektir. Çocuklu aileler, yaşlı ve sakat yolcuların uçağa binmesi çok daha zor olacaktır. Rüzgar ve hava koşullarından korunmak da cabası.

Yolcu biniş köprüsünün prensibi basittir: kural olarak, sistemin bir kısmı havaalanı binasına sıkıca sabitlenir. Diğer parça ise farklı tipteki uçaklara yanaşabilmesi için esnek bir şekilde monte edilir. Örneğin, uçak kapısının yüksekliğindeki farklılıkların yanı sıra farklı uçak uzunlukları ve genişliklerinin telafi edilmesi gerekir. Bu amaçla, bir geçit genellikle içeri ve dışarı teleskopik olarak hareket edebilen birkaç borudan ve bir veya daha fazla kaldırma ünitesinden oluşur. Bu teleskopik geçit, yolcu geçidinin en esnek çeşididir. Daha az esnek tasarımlar genellikle yalnızca belirli uçak tipleri için uygundur ve bu da havaalanı operatörlerinin esnekliğini sınırlar.
Yolcu biniş köprüsü elektrik motorları yardımıyla hareket ettirilir. Bunlar kontrol sistemine giden güç ve veri kabloları gerektirir. Münferit elemanların hareketleri çok hızlı değildir. Bununla birlikte, kablolar hasara karşı korunmalıdır. Genellikle iskelenin dışında yer aldıklarından, rüzgar ve hava koşullarına da dayanmaları gerekir.
Uçakların rölanti süreleri giderek kısaldığından ve yolcu biniş köprülerinin güvenilir bir şekilde çalışması gerektiğinden, mekanik hareket sorunsuz bir şekilde çalışmalıdır. Bir yolcu biniş köprüsünün durması, havalimanı işletmecisi, havayolu şirketi ve ayrıca rahat, güvenli ve zamanında uçmak isteyen yolcular için ani bir mali kayıp anlamına gelebilir.
igus® ürünlerinin yüksek güvenilirliği, yolcu biniş köprüsünde kullanımlarının lehine konuşmaktadır. Geçitteki kabloların hareketleri e-zincir sistemlerimizle güvenli bir şekilde yönlendirilebilir. Stroklar çoğunlukla teleskopik tünellerdeki yatay hareketler ve kaldırma ünitelerindeki dikey hareketlerdir. E-zincir® uzun bir hizmet ömrüne sahiptir, böylece uzun bir hizmet ömrü beklenebilir. Kabloların sarkmaması ve görsel görünümün bozulmaması için yerden tasarruf sağlayacak şekilde monte edilebilirler. Gerekli tüm enerji e-zincir ile sağlanabilir®, örneğin güç ve kontrol kabloları, hidrolik, pnömatik vb. 1 Ters bükülme
yarıçapı çözümü olarak döner hareketli e-zincir sistemleri2 Kaldırma hareketli e-zincir sistemleri -
kurulum türü " zig-zag "
3 Kaldırma hareketi e-zincir sistemleri
- kurulum tipi "asma " 4 Yatay hareketli e-zincir sistemleri - kurulum
tip desteksiz veya kayar 5 Birkaç eksende kablo koruması e-zincir sistemleri hareketli uygulamalarda, üç boyutlu olarak kılavuzluk eder ve korur E-zincir sistemleri,
gerekli kablo uzunluklarını %50'den fazla azaltır (orta besleme ile) ve kablo üzerindeki kontrolsüz sallanma, sallanma, sıkışma vb. gibi harici mekanik yükleri önler. Düşük bakım gereksinimleri duruş sürelerini azaltır. E-zincir sistemleri ideal olarak igus® chainflex® kablo ile birlikte çalışır. Tıpkı e-zincir® gibi ısıya, güneşe, yağmura ve kara dayanabilirler.
enerji̇ zi̇nci̇ri̇
Şahsen:
Pazartesi'den Cuma'ya sabah 8:00'dan akşam 6:00'a kadar.
Online:
24h