Otomotiv endüstrisi elektromobilite konusuna giderek daha fazla odaklanıyor. Bunun da tüm geliştirme ve tedarik zinciri üzerinde bir etkisi var. Örneğin, elektrik motorları ve bataryaların yanı sıra diğer e-bileşenler, aşırı gerilim, akım seviyeleri ve temas gibi elektriksel özellikler ön plana çıkarılarak yüzde 100 test edilmelidir.
Bu tür testleri üretim hatlarına entegre etmek için yeni test sistemlerine ve makinelerin üretim ortamına optimum entegrasyonuna yönelik fikirlere ihtiyaç vardır.
İşte bu noktada 2017 yılında kurulan MCW Systemtechnik GbR devreye giriyor. MCW'nin temel yetkinlikleri arasında elektrik planlaması ve makinelerin ve (test) sistemlerinin mekanik tasarımının yanı sıra kontrol kabini yapımı da yer alıyor.
Şirket, çekiş bataryaları gibi test nesnelerinin çeşitli ölçüm cihazlarına elektrik bağlantısını otomatikleştiren bir cihaz olan "Multiplexer"'u geliştirmiştir (Şekil 1). Çoklayıcı, elektrik motorlarını üç ölçüm cihazına bağlayabilir ve diğer şeylerin yanı sıra düşük ohm ve direnç ölçümleri, yüksek voltaj testi ve kısa devre testi gerçekleştirebilir. On iki test 60 saniyeden daha kısa sürede tamamlanır.
Avantajı açıktır: sistem hat sonu testlerini hızlandırır ve aynı zamanda pahalı test ekipmanındaki aşınma ve yıpranmayı azaltır.
Bununla birlikte, tasarımdaki özel bir zorluk, her bir test örneğinin işlemden geçtiği yüksek hızdı. Temas ve temassızlaştırma için lineer modüllerin performansı ve hizmet ömrü burada çok önemlidir. Yüksek sayıdaki doğrusal hareket, hat sonu testinin kısa test döngülerinden kaynaklanmaktadır. Bir çoklayıcı bir yıl içinde yaklaşık 500.000 kontak ve dekontak yapar. Bununla birlikte, hizmet ömrüne ek olarak, konektörleri birleştirmek ve ayırmak için gereken önemli kuvvet de göz ardı edilmemelidir.
Son olarak, çoklayıcı uygulama alanında mümkün olduğunca kompakt olmalı ve 19 inçlik bir rafa sığmalıdır. Her şeyden önce bu, toplam genişliği ve hareketli bileşenlerin seçimini sınırlar.