Ridder, su jeti kesim uzmanı olarak bilinir: Su jetleri, metalleri ve plastikleri ayırmak için neredeyse hayal bile edilemeyecek bir basınç (3.800 bar) sağlar. " soğuk" işleminin avantajları, kesim sırasında hiçbir zararlı emisyon oluşmaması ve kesim yüzeyine yeniden işleme olmadan bile mükemmel bir yüzey verilmesidir. Ve kesimde herhangi bir bozulma olmaz.
Ridder başlangıçta 2D işleme için bir kesme tablasına sahip sistemler geliştirdi. Daha sonra, dikey eksenlerde hareket eden Waricut serisi 3D lineer robot sistemleri eklendi. Ancak bu, Ridder'in bugüne kadar faaliyete geçirdiği en büyük makine:
Hollanda merkezli Anssems Group, at römorku üretimi için 32.050 x 5.050 x 1.900 mm (X/Y/Z ekseni) kesim hacmine sahip beş eksenli bir su jeti kesim makinesi sipariş etti. Her biri 3D kesme kafasına sahip iki köprü, 32 metrelik lineer robot eksenleri üzerinde hareket ediyor. Makine dört kabine bölünmüştür, böylece iki kesme kafasının her biri diğer iki kabin değiştirilirken bir bileşeni işleyebilir. Bu da sistemin sürekli kullanımını sağlıyor. Her bir kesme kafası dört kabine de hareket ederek yüksek esneklik ve kullanılabilirlik sağlıyor.
Su jeti kesim makinesinin üretimdeki görevi, önceki iş adımlarında lamine edilen ve şekillendirilen cam elyaf takviyeli plastik üst yapıları işlemek ve örneğin at treylerinde kapı kesimleri yapmak olacaktır. Sistemler genellikle metre başına ≤ ± 20µm hassasiyetle çalışırken, uzun seyahatler bu sistemin 50µm hassasiyete sahip olduğu anlamına geliyor. Ridder tasarım mühendisleri, kesme kafalarına enerji, sinyal, basınçlı hava ve (tabii ki) su sağlama sorununu çözmek zorundaydı. Yüksek doğrusal eksen maksimum hareket hızlarının (20 m/dak) da hesaba katılması gerekiyordu. Ancak en büyük sorun uzun hareket mesafesiydi. Bu uzunluklar göz önüne alındığında, zincirin üst kısmının alt kısma dayanma olasılığı çok yüksektir (kayan enerji zinciri prensibi). Dolayısıyla bu sistem iki nedenden ötürü kayamazdı: Ağır dolum ve uzun seyahat mesafesi çok fazla sürtünme yaratırdı. Ayrıca su temini için kullanılan yüksek basınç hattı daha büyük bir bükülme yarıçapı gerektirdiğinden "zincir üzerinde zincir" prensibi söz konusu olamazdı.